Zo besteden wij uw geld

Continuïteit

Eén van de belangrijkste uitgangspunten is het waarborgen van de continuïteit. Dat wil zeggen dat projecten niet eerder worden opgestart dan dat we kunnen garanderen dat we het project blijvend kunnen ondersteunen. Ook wordt een vervolgfase binnen een project pas geïnitieerd als er voldoende financiële zekerheid bestaat omtrent het behalen van de doelstellingen.

Voor het onderwijs aan kinderen in Gambia betekent dit dat men ervan op aan kan dat de hulp die wordt gegeven structureel is. Voor de donateurs in Nederland betekent dit dat men de zekerheid heeft dat de donaties op een verantwoorde manier worden besteed.

Onze doelstelling is het verbeteren van kansen op goed onderwijs voor kinderen in Madiana-village in Gambia, door het ondersteunen van onderwijs op de Jola & Madinka Roots Nurseryschool, het verzorgen van een dagelijkse lunch voor leerlingen en leerkrachten en het opleiden van lokale onderwijzers. De stichting is van mening dat ieder kind recht heeft op onderwijs, en probeert hier heel concreet en op lokaal niveau aan bij te dragen.
Een verslag van onze activiteiten vindt u in de nieuwsbrieven op onze site. Als sponsor krijgt u deze nieuwsbrieven toegestuurd via de mail. Vanaf 2006 ondersteunen wij de Jola & Mandinka Roots Nurseryschool in Madiana-village. Hier maken in 2023 zo’n 125 kinderen per jaar gebruik van.

Stichting Gambia naar school heeft een ANBI status. De bestuursleden van de stichting werken op vrijwillige basis. Zij zijn tevens ook de contactpersonen.

Het beloningsbeleid

Een belangrijk aspect van het financiële beleid is het zo laag mogelijk houden van de overheadkosten. Dit kunnen wij realiseren doordat we uitsluitend met vrijwilligers werken. De bestuursleden ontvangen géén vergoedingen voor hun werk, ook niet voor reis- en vergaderkosten.

Financiële verantwoording

Heeft u interesse in de financiële jaaroverzichten van de stichting klik dan hieronder.