ANBI & RSIN

ANBI status

Stichting Gambia naar school bezit een ANBI status. De bestuursleden van de stichting werken op vrijwillige basis. Zij zijn tevens ook de contactpersonen. Onze doelstelling is het verbeteren van kansen op goed onderwijs voor kinderen in Madiana village in Gambia, door het ondersteunen van onderwijs op de Jola & Madinka Roots Nurseryschool, het verzorgen van een dagelijkse lunch voor de leerlingen en de leerkrachten en het opleiden van lokale onderwijzers. Wij zijn van mening dat ieder kind recht heeft op goed onderwijs, en proberen hier heel concreet en op lokaal niveau aan bij te dragen.

Fiscaalnummer/RSIN: 8176.31.094

De belasting betaalt mee aan uw gift

Sinds 01-01-2014 is het mogelijk om als donateur met de Stichting Gambia naar School een overeenkomst te sluiten waardoor de totale schenking van de belasting mag worden afgetrokken.

Indien u hier belangstelling voor heeft kunt u een mailtje sturen naar: info@gambianaarschool.nl. U krijgt dan van ons de benodigde papieren thuis gestuurd. De eis die de belastingdienst stelt, is dat het een periodieke schenking betreft, met een overeenkomst die een looptijd heeft van minimaal 5 jaar en dat het bedrag ieder jaar ongeveer hetzelfde is. Zowel het drempelbedrag als het maximumbedrag vervalt dan. Zonder overeenkomst heeft u te maken met een drempelbedrag dat u niet mag aftrekken en met een maximumbedrag. De drempel is 1% van uw drempelinkomen met een minimum van €60,-. Zie hiervoor www.belastingdienst.nl en zoek op ANBI en giften.

Mocht u hier gebruik van willen maken dan kunt u hier het formulier downloaden

De banken verstrekken geen gegevens meer van degenen die geld op de rekening van stichting Gambia naar school storten. Zou u daarom zo vriendelijk willen zijn uw gegevens of uw e-mailadres in de omschrijving te zetten? Wij kunnen deze gegevens dan gebruiken om u op de hoogte te houden van de activiteiten van de stichting.