Over Gambia naar school

Jola & Madinka Roots Nurseryschool

Gambia naar School steunt de Jola & Mandinka Roots Nurseryschool. De school voorziet in een grote behoefte in Madiana-village. De leerlingen, die tussen de drie en zeven jaar oud zijn, bereiden zich voor op het primair onderwijs.

De school is ook van groot belang voor het inkomen van de gezinnen. In de tijd dat de kinderen naar school gaan, kunnen de moeders op de markt in de stad hun waar verkopen, waardoor zij een klein inkomen verkrijgen. Helaas biedt de overheid in Gambia deze voorziening niet. De leerlingen leren op school Engels en rekenen en iedere dag sporten de leerlingen.

De ouders betalen voor het naar school gaan van hun kind een klein bedrag aan schoolgeld. De kinderen krijgen daarvoor les én iedere dag een gezonde lunch. Dat de leerlingen iedere dag een lunch krijgen, is voor de arme gezinnen een belangrijk argument om hun kind dagelijks naar school te sturen. Een hele zorg minder als je vaak te weinig geld hebt om je kind goed te voeden.

In februari 2027 bestaat Stichting Gambia naar School twintig jaar. Soloman Colley oprichter en hoofdonderwijzer van de school heeft in de afgelopen jaren heel veel werk verzet. Hierdoor hebben al meer dan 2.000 kinderen uitzicht op een betere toekomst! Dit is mogelijk gemaakt door de steun van alle donateurs en daarvoor willen we iedereen, mede namens Soloman en de leerlingen, heel hartelijk bedanken.

Het bestuur van Stichting Gambia naar School bestaat uit:
Foelke Vos, voorzitter
Annette van Kelckhoven, secretaris en penningmeester
Marisa Choffart, lid

Contact

Als u de Gambiaanse kinderen een warm hart toedraagt en de stichting wilt steunen, maak dan een bijdrage naar NL55 INGB 0002 9295 94 ten name van Stichting Gambia naar School, Groningen.

Heeft u vragen, wilt u de nieuwsbrieven ontvangen of wilt u het financiële jaarverslag opvragen? U kunt ons op de volgende manier bereiken:

Telefoon:
Foelke Vos